Friday 17 August 2012

SELAMAT HARI RAYA DAN JOM BALIK KAMPUNG...



Selamat Hari Raya Aidilfitri Awang ucapakan kepada seluruh umat Islam yang bakal menyambut Hari Kebesaran kita semua esok setelah sebulan kita berpuasa dan melawan hawa nafsu.Somoga sambutan Aidilfitri kita kali ini lebih bermakna di samping keluarga tercinta dan sahabat handai.

Ho...Ho...Ho...Balik Kampong!!!Hati girang!!!
Setiap orang mempunyai kampung masing -masing.Bagi Awang,kampung Awang terletak di Teratak Pulai,Pauh Lima,Bachok,Kelantan.Itulah kampung yang selalu Awang tuju tiap kali Hari Raya menjelma.Kampung ini merupakan tempat lahir Arwah Mok Awang,Manakala kampung sebelah Ayah Awang terletak di Pasir Mas.

Yang mana dulu perlu Awang UTAMAKAN erk???
Keluarga Awang sekarang menetap di Kampung Sireh berhampiran Lembah Sireh.Manakala Kampung Isteri Awang pula terletak di Kundur Island,Pantai Cahaya Bulan,Kota Bharu,Kelantan.Memandang kedua-duanya terletak di Bandaraya Kota Bharu,jadi kami tiada masalah untuk pulang beraya setiap tahun kerana Awang dapat beraya di kedua-dua belah pihak.


Persiapan raya Awang pada tahun ni adalah secara bersederhana sahaja.Almaklumlah gaji Awang taklah besar sangat dan Awang sudah bekerluarga.Jadi Awang kena rancang betul-betul agar tidak berlaku pembaziran mahupun ketirisan kewangan.Menu utama rumah Awang masih lagi mengekalkan Satay di samping biskut raya.Kepada sahabat handai Awang yang mengidam hendak makan Satay,SILALAH ke rumah Awang.Jangan MALU-MALU...

Aidilfitri Awang 2010 bersama anak buah.
Dikesempatan ini,Awang ingin menyusun sepuluh jari untuk memohon maaf kepada mereka yang mengenali Awang andai ada awang tersalah kata mahupun terkasar bahasa sepanjang mengenali Awang Sulung Mulut Manis ini. 

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 

 &

MAAF ZAHIR DAN BATIN.

No comments:

Post a Comment